wenske-goes-Kenia.reismee.nl

Brief inzamelingsactie.

Beste vrienden, familie, kennissen of bekende van.

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk al weten, ga ik 29 september tot 3 november op reis naar Kenia. Dit omdat ik daar vrijwilligerswerk/ ontwikkelingshulp ga verrichten via de stichting Doingoood. Al jaren is dit een droom van mij, wat ik nu werkelijkheid wil gaan maken. Je moet er wel wat voor over hebben, maar ik zal er ook een hoop voor terug krijgen. Het gevoel alleen al, dat ik deze kinderen kan helpen, die dit juist zo nodig hebben.

Doingoood is een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor kleinschalige, non-profit projecten in Afrika (Kenia). Zij organiseren vrijwilligerswerk in Afrika voor iedereen die de handen uit de mouwen wil steken in hun projecten. Doingoood ondersteunt de projecten zowel met de inzet van vrijwilligers als met donaties in geld en middelen. Als je meer wil weten over deze organisatie kun je deze link aanklikken.

http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/kinderen.html

Ik zal 5 weken werkzaam zijn bij het project Port Reitz school. Dit is een school voor geestelijk, lichamelijk en sociaal beperkte kinderen. Het doel van deze school is het onderwijzen en rehabiliteren (terug brengen naar de maatschappij) van gehandicapten kinderen. De school telt 250 gehandicapte leerlingen, waarvan 165 intern. Als speciale school bieden zij fysiotherapie, revalidatie en speciaal onderwijs voor degenen met een leerprobleem, veroorzaakt door hun handicap. Er zijn speciale klassen voor meervoudig gehandicapte kinderen, waar d.m.v. individuele programma's dagelijkse handelingen worden geleerd. Mijn werkzaamheden zullen o.a. bestaan uit, lesgeven (rekenen en Engels), individuele begeleiding, assisteren in de fysiotherapie en het verzorgen van de kinderen. Sommige kinderen zijn bijvoorbeeld niet zindelijk, of hebben ‘doorligplekken' van het zitten in een rolstoel die behandeld moeten worden.

Graag wil ik deze kinderen steunen en ook jullie zouden daarbij een handje kunnen helpen. Er is een groot tekort aan medische hulpmiddelen en er moet nog een hoop gerenoveerd worden. Daar is geen geld voor en ik wil hiervoor een inzamelingsactie starten. Normaal gezien hebben ze bij ieder project een verlanglijstje met daarop duidelijk vermeld, wat ze echt hard nodig hebben. Doingoood is nog niet lang geleden begonnen om dit project te ondersteunen, dus is het lijstje nog niet af. Als het af is laten ze het mij weten en kan ik meer duidelijkheid geven, waar het geld naar toe gaat.

Heb jij altijd al het gevoel gehad een bijdrage te willen leveren aan dit soort organisaties en doe je dit niet, omdat je niet zeker weet waar je geld naar toe gaat. Ik kan jullie verzekeren, dat het deze keer in goede handen is, en ik niet, als ik terug kom ineens een vette bak rijdJ. Dus als je graag mee wilt werken en deze kinderen wat steun wilt bieden, kun je op een speciaal hiervoor gemaakte rekening een bijdrage overmaken. Alle kleine beetje helpen! Doe het niet voor mij, maar voor de kids en voel je vooral niet verplicht!

Graag wil ik jullie meenemen op reis en dit kan via mijn weblog. Stuur je mail naar mij toe en ik nodig jullie uit om mee te kijken. Hier zal ik mijn ervaringen en foto's per dag met jullie delen. Ook zullen jullie kunnen zien, waar jullie geld naar toe gaat.

Alvast super bedankt voor het lezen van deze informatie en eventueel voor jullie steunJ

Veel liefs groetjes Wendy.

Rekening nummer: 3311391411

Op naam van W.S Hekman

PS: Zet je naam bij donatie en stuur deze mail aub door naar jullie vrienden etc. Bedankt!!!

Reacties

Reacties

Suzanne

Beste Wendy,

Ik vertrek van 22 september en blijf tot 29 oktober in Kenia. Ik ga vrijwilligerswerk doen op de El Roi school.
Verblijf jij in een gastgezin of in het doingooodhuis.

wendy

Hoi Suzanne,

Ik neem aan de Suzanne van Facebook toch? Ik vebrlijf de eerste helft in een gastgezin en de tweede helft in het doingooodhuis. En jij??

Groetjes Wendy

suzanne

Inderdaad ik ben Facebook. Hhaha een lekker blond momentje :P.
Ik ga je volgen.
2de deel van je verblijf zullen we gaan vieren in het dg huis.
groetjes

suzanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood