wenske-goes-Kenia.reismee.nl

Laatste 2 dagen Kenia.

Al weer thuis! Maar wil toch nog even mijn laatste 2 dagen Kenia met jullie delen. Dus als je nog zin hebt om mee te lezenJ.

Dinsdag ben ik een dagje naar een hotel gegaan, om daar heerlijk op en bedje te gaan liggen aan het zwembed. Languit in het zonnetje, terwijl mijn gedachten mijn reis nog eens helemaal opnieuw afspeelde. Want dat is een hele hoop en het idee dat je dat weer hier achter gaat laten, is best emotioneel.

Toen ik later in de middag samen met een van de vrijwilligers een boodschapje ging doen, ging mijn telefoon. Het was mijn vader en dacht, dat is leuk, die wil mij nog even een goede terug reis wensenJ. Helaas was dit niet het gevalL. Hij vertelde mij dat mijn opa is overleden, zijn vader. Dit is natuurlijk geen goed nieuws en zeker niet als je zo ver weg van hem bent en geen afscheid hebt kunnen nemen. Gelukkig had ik mijn opa en oma een kaartje via internet gestuurd met wat foto's van mij en de kids en een tekst. Deze heeft hij zijn laatste dagen naast zijn bedje gehad en trots aan iedereen laten zien. Hij is 91 geworden, dus een hele mooie leeftijd om te gaan, toch wilde ik zo snel mogelijk naar Nederland toe. Gelukkig kon ik bij zijn begrafenis zijn, want deze was op maandag.

In de avond gezellig als afscheid met mijn huisgenootjes gaan eten bij een heerlijke pizzeria, zo slecht hadden we het dus ook weer nietJ. Alle ervaringen nog even met elkaar gedeeld en een lekker wijntje gedronken.

Woensdag: mijn laatste dag, afscheid nemen van mijn schooltje en van andere projecten waar ik aan heb gedoneerd. In de ochtend naar mijn school waar ik werkzaam ben geweest langsgegaan. Lolly's meegenomen voor alle kids en chocolaatjes voor de leraren. De kinderen hebben met z'n alle voor mij gezongen en mij bedankt voor alles. Zie foto's dat ze met zijn alle bij elkaar zitten. De leraar heeft mij toegesproken en ik heb ook iedereen toegesproken en bedankt. Hierna heb ik met alle leraren en andere collega's bij elkaar gezeten en hebben we thee gedronken met koekjes. Dit is voor hen heel wat! Meerdere leraren hebben mij toegesproken en me bedankt voor alles wat ik voor hen heb gedaan. Dit was erg fijn om te horen. Ook heb ik een oorkonde, een officiële brief en een cadeautje gekregen. Zie ook foto's.

Na het afscheid van de leraren ben ik nog even langs alle klassen gegaan om gedag te zeggen en in het speciaal nog even mijn sponsorkindje. Zie ook weer foto's. Het afscheid was moeilijk, maar ook dubbel, omdat ik met het gevoel zat naar huis te willen om mijn opa.

Als laatste ben ik afscheid gaan nemen van de Vilwakwe school. Hier hebben we de meubels voor de kindergarden aan gesponsord en ze wilde me graag nog even zien voor ik terug ging naar Nederland. Dit was een heel mooi afscheid. Er was een heel afscheid georganiseerd, met alle kinderen bij elkaar, tekeningen gemaakt, bloemen (nep natuurlijk) op tafel en een hoop optredens van de kids door middel van zang. Echt zo mooi en dus ook weer erg emotioneel. Zie foto's, jammer genoeg kan ik geen filmpjes erop zetten, maar die zet ik nog wel op facebook. Deze mensen hebben zo weinig, maar geven zo veel liefde, dat is gewoon super. Ik ben heel blij dat we deze donatie aan hun hebben mogen doen. Zij verdienen het echt! Ook hier weer een afscheid cadeautje gehad, te gek allemaal.

Al met al een hele fijne dag gehad en ga met een opgeheven hoofd en een voldaan gevoel weer terug naar Nederland. Iedereen bedankt voor het volgen van mijn weblog. Hoop dat jullie een beetje mee hebben kunnen krijgen, hoe mijn leventje daar is geweest. Ik vond het erg fijn dat jullie hebben gereageerd en/of te zien dat mensen mijn verhalen hebben gelezen en mijn foto's hebben bekeken. Er gaat zeker een volgende keer aankomen, maar nu eerst weer even wennen aan het thuis zijn en alles laten bezinken.

Nogmaals bedankt, veel liefs Wendy

Reacties

Reacties

Hans

Hey Lieverd. Welkom thuis
Heel erg genoten van al je verhalen en de mooie fotos. Gecondoleerd met het overlijden van Miesje en jouw opa.
Een dikke kus vanuit Mallorca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood