wenske-goes-Kenia.reismee.nl

Hier ben ik dan!!

Hallo allemaal!

Sorry dat het even duurde voordat jullie wat van me horen, maar het zit niet echt mee om op internet te kunnen komen. Maar, ik ben zoals mijn moeder al vertelde veilig aangekomen in Mombasa, bij mn gastgezin. Ben met open armen ontvangen door Kate moeder van 32, dochtertje Nicolle van 2, broer Eddy van 8 en nichtje Chental van 2. Ook hebben ze een super nany. Ik heb mn eigen kamertje, met een stapelbed en een waaier, dat is ook echt wel nodig, want het is hier erg benauwd pff..

Verder is alles hier erg wennen. Een behoorlijke cultuurshock kun je wel zeggen. Ik ben nog niet alleen op pad geweest en moet zeggen dat ik dat ook echt heel spannend vind. Ze rijden als gekken, je zit met iedereen opgestapeld in een busje ook wel matatu genoemd. Er zijn geen bushokjes of en er staat ook nergens echt duidelijk op waar het busje naar toe gaat. Ik weet dus echt nog niet hoe ik hier de weg ga vinden:).

Er zijn een hoopp andere nederlandse vrijwilligers in mijn buurt aanwezig, maar daar kan ik in de avond niet naar toe, is te gevaarlijk. Zij zitten met z'n alle in een vrijwillgershuis, waar ik over 1'5 week naar toe ga. Ik mis dit nu wel, even een lekker praatje met een nederlander en is daarom nog wat moeilijker om thuis niet te missen. Al moet ik zeggen dat ik steeds meer wen aan mijn gastgezin en ze heeel erg lief voor me zijn:).

Gisteren samen met Kate naar haar werk gegaan vroeg in de ochtend, want zij werkt bij APDK rehabilitatie centrum, in de buurt van de school waar ik ga werken. Hierna ben ik ook daarheen gegaan. Dit was erg spannend. Heb een rondleiding gekregen en duizend maal welkom geheten. Ze verwachten een hoop van me, want ze hebben nog nooit, hoe hun dat noemen een professional in hun midden gehad wat betreft social work. Ze willen me meteen voor de klas gaan zetten, wat ik heel spannend vind, omdat ik niet weet hoe hun precies te werk gaan. Ook zijn de meeste kinderen zwaar gehandicapt of hebben een lichamelijk handicap, waar ik ook geen ervaring mee heb. Dus een flinke uitdaging:) Maandag ga ik beginnen en heb gezegd dat ik eerst even een dag of 2 mee wil gaan kijken. DE kinderen waren erg enthousiast om mij te zien. Heb een hoop handjes en knuffels mogen ontvangen en dat deedt me erg goed!

Vandaag ben ik met Kate op pad geweest. Eerst op zoekj bij een vrijwilliger ook uit Nederland, want zij ligt in het ziekenhuis. Ze heeft een aantal absessen en ze is hier ook erg ziek van. Daarna zijn we naar een bijeenkomst geweest van een nederlandse vrouw en een Afrikaanse vrouw die een foudation opgericht hebben. Dit was leuk om te zien en ook fijn omn even met wat nederlanders te praten:).

Nou jongens, ik heb nog veel meer gedaan deze dagen, maar is te veel om op te schrijven. Oohw ja heb al wel een vriendje. Ik speek hem elke ochtend en avond als ik mijn tanden ga poetsen bij de wasbak, Mr kakkerlak!! Erg lief van hem dat hij steeds even door een gaatje komt kijken, als ik daar zo maar alleen sta.

Tot gauw jongens, moet weer gaan, ik hoop jullie snel weer op to date te kunnen houden!!

Inzamelingsactie info volgt!

Veel liefs dikke kus Wenske

Reacties

Reacties

Michelle Hekman

OOOH wen , wat klinkt dit allemaal spannend zeg..Ik lees de spanning gewoon tussen de letters door..

Ik wil alleen maar zeggen twijfwel geen moment aan je zelf..alle begin heeft even tijd nodig, en jij komt daar op een grappige manier altijd leuk doorheen.

Dus blijf vooral je zelf!!!

Ik mis je ...raar he..normaal ben je in Nl en zie ik je ook niet, en mis je dan wel, maar op andere manier..Nu weet ik gewoon dat je zo ver weg bent..Maar toch ook heel dicht bij! Denk aan je MIES XXXX

Wieneke

Heeee wen, wat leuk al iets van je te horen en fijn dat je daar zo goed ontvangen bent!
Goed van je dat je eerst 2 dagen gaat meekijken, kun je alles een beetje op je in laten werken..
En geen ervaring met verstandelijk beperkten, maar wel idd veel ervaring in sociaal werk in het algemeen en daarmee kun je altijd veel betekenen voor anderen. Ze zullen veel van je aannemen omdat ze jou idd als proffesional zien.. En dat ben je natuurlijk ook!
Komt allemaal helemaal goed, hoe dan ook.
Houd je nog even taai, voor je het weet zit je tussen die andere Nederlanders..

Succes, veel plezier en sterkte lieverd.

Groetjes aan je kakkerlakbuddy, wij wenden er in China aan op een gegeven moment.. Haha.. Als je hem doodtrapt heb je er nog veel meer vrienden bij zeggen ze!

Dikke knuffel, toi toi toi!!!

Wieneke

olivia

Hey Swinny!!
Wat een verhaal al!!! Wat een spanning! Alles nieuw en annders!! Ben erg benieuwd naar de foto´s!!! In ieder geval blijf ik je op de voet volgen!!
Dikke kus en knuffel van de gehele Familie hier!!!
Doe de groeten aan je nieuwe roemie...

Inge

Hey wennes, al zoveel te vertellen en je bent er nog maar net! Wij volgen je in ieder geval hier vanuit Nederland. En dat voor de klas staan komt helemaal goed, jij bent een natuurtalentje! Vind het allemaal zo dapper van je dat je dit doet, petje af hoor! Leuk dat je nu al een vriendje hebt, heb je hem al een naam gegeven? Nou vrouwke, pas goed op jezelf en geniet er vooral van! Dikke knuffels en kussen van mij, willem en gijsje.

Bart Fart

Gij bent goed bezig!! Goed te lezen... En hop in die Matatu en gas erop:-)

XX

Robert de Wit

Goed bezig Wen, mooi om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat alles oke gaat daar.

Zet hem op!!!

xxx

Anneke@ DG foundation

Hee Wendy, Eindelijk zit je er! Leuk je verhaal en zoeken te lezen en zeker herkenbaar! Tuurlijk komt het goed, gewoon doen ;-) Groetjes aan je vriendje :-) en veel succes op Port Reitz school!

Mams van Wendy

He Wenske,
Leuk om te horen dat je overal zo enthousiast ontvangen bent. Ook geweldig het welkom van je kakkerlakki die je bij het tandenpoetsen en de rest komt bekijken... nooit weg zo'n trouwe vriend toch!
Ja ff wennen met de temperatuur een kwestie van acclimatiseren waarschijnlijk. Hoop ik!
Ik hoop dat je verder al veel goede ervaringen hebt opgedaan. waarschijnlijk zijn ze daar met alles even blij, gewoon al blij dat je je tijd voor ze vrij maakt en aandacht voor ze hebt.
Oh ja, Tim heeft nog een kattenhaag gemaakt en als het goed is kan puni nu niet meer ontsnappen.
Nou lieverd hou ons maar op de hoogte hoor.
Ik heb je vanavond nog geprobeerd te bellen via doorbelnummer 0900-5600891. 13 cent per min. Werd wel doorverbonden maar je was waarschijnlijk even op pad. Het is hier inmiddels al heel herfstachtig, dus ik ga maar ff een openhaartje aansteken.
Nou dikke knuffels van hier xxxxxenz...
T&T

Mams van Wendy

Hier weer even een updtje voor jullie allemaal van ons Wen. Ze kan jammergenoeg zelf nog niet veel reageren en gaat deze week wel proberen om wat foto's op haar weblogje te zetten.

Wen vertelde me dat het allemaal heel goed met haar gaat. Ze geeft een soort wiskundeles aan kindertjes die wat achterstand hebben opgelopen. Een soort bijles begrijp ik. Ze werkt dan met steentjes en andere voorwerpen uit de natuur om hen wat sommen uit te leggen. Ze wordt nog steeds met veel enthousiasme overal ontvangen en vindt dat nog steeds heel erg leuk. Het eten is wel even wennen voor haar want elke dag is het een beetje hetzelfde en ook 's morgens is er altijd een warme maaltijd. Het ruikt daardoor ook steeds hetzelfde in huis.
Wen heeft vorige week een keertje pasta voor de familie gekookt en dat werd erg gewaardeerd.
Af en toe heeft Wen contact met de andere vrijwilligers en drinken ze samen een wijntje op een terrasje. Ze geniet er natuurlijk van om dan ervaringen uit te wisselen. Inmiddels is er al een heel trio kakkerlakken bij haar wasbak. Wat de natuur daar betreft zijn er veel loslopende apen en dat is telkens erg grappig want die komen zo maar onverwachts te voorschijn als ze ergens wandelt. Verder regent het best wel af en toe, al spreekt men in Nederland vaak van grote droogte in dat gebied maar dat is dan waarschijnlijk meer in het Noorden?
Met het waswater valt het dus ook wel mee al is het soms maar een dun douchestraaltje waar je hard onder heen en weer moet lopen om echt nat te worden. Gelukkig kan Wen in het weekend naar een hotel in de buurt om even lekker op te frissen.
Ook excusies worden er vaak gepland naar b.v. Wasini eiland waar dolfijnen vrij rondom de boot kunnen zwemmen, of een safari. Nou we gaan het allemaal nog horen en hopelijk zien natuurlijk.
Heel veel lieve groetjes voor jullie allemaal van Wenske!

Nou Wenske als je dit zelf leest hoop ik dat het allemaal een beetje klopt wat ik heb opgeschreven
anders moet je het maar gewoon verbeteren hoor! Ik hoop dat je veel dolfijnen mag gaan zien, want dat is toch je grote droom...
Veel plezier nog, alle goeds daar en een hele dikke knuffel van je mams!

Mams van Wendy

Ja, excusies zijn er natuurlijk niet, excursies wel!
Het telefoon contact verloopt verder wel goed hoor via het laatst doorgegeven nummer.
Groetjes allemaal!

Trudi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood