wenske-goes-Kenia.reismee.nl

Regen, regen en nog eens regen en nog andere verhalen:)


Hallo allemaal!

Gisteren heel enthousiast bezig geweest om een verhaal te schrijven, maar toen ik hem op wilde slaan, was hij ineens verdwenen. Behoorlijk balen dus kun je wel zeggen.
Vandaag een nieuwe poging. Allereerst wil ik jullie vertellen dat het weer hier nog steeds erg klote is, niet normaal hoeveel regen er hier al is gevallen, hoop dat het in het noorden van Kenya ook is,
want kunnen ze daar goed gebruiken. Hier mag het nu wel stoppen, want er valt niet veel te doen in de weekenden met dit weer.

Van de week weer elke dag naar school geweest. De bijlessen verlopen goed en ik kom er zelf ook steeds meer in.
We hebben wat materialen gekocht, die we gebruiken als hulpmiddelen voor de kinderen met bijv.bij de tafels en plus en min sommen. Wat we hebben gekocht is eigenlijk kerstversiering, allemaal balletjes aan elkaar vast, wat je in de boom kunt hangen.
Deze hebben we in stukken geknipt, 10 stukjes van 2 balletjes aan elkaar, 10 stukjes van 3 balletjes aan elkaar en zo verder. Hoopp dat je het begrijpt, maar zal er nog een foto van maken.
Hier leren we ze de tafels mee en het werkt ook nog eens goed. Bij deze kinderen heb je wel ontzettend veel geduld nodig. Het kan namelijk dat ze in klas 4 zitten en nog niet kunnen rekenen, zoals sommige kinderen uit klas 2. Dit is dus echt een kwestie van herhalen, herhalen en nog eens herhalen. Een behoorlijke uitdaging dus, wat betreft je geduld, maar lukt me aardig.

In het doingoood huis heb ik het erg naar mijn zin. Ben blij om even lekker met Nederlanders te kletsen, te lachen en samen te eten enz. Ik heb woensdag ook lekker voor iedereen (7 man) gekookt. Gelukkig was het ook geslaagd, want ze hebben
allemaal heerlijk zitten smullen, waaronder ik natuurlijk! Heerlijk even geen reist met bonen! Ik slaap bij de mannen, want er is geen plaatst meer bij de meiden. Niet erg, want heb ook een hoop lol met de mannen en het zijn er trouwens maar 2.
Gisteren avond weer gezellig met ze gekaart en muziek geluisterd. Ook met de rest verloopt het contact goed. Het zijn allemaal super leuke meiden. Ik ben wel de oudste van de groep, maar daar heb ik geen last van of moeite mee.

Het gastgezin mist me erg. Krijg steeds berichtjes van Kate, dat ze me missen en veel van me houden, erg lief. Vrijdag heb ik Eddy (zoontje van Kate 8 jaar) opgehaald van school. Dit had ik hem beloofd, omdat hij dit heel leuk vindt.
Toen hij me bij de poort zag staan, nam hij een sprint en sprong in mijn armen, de scheet! Ja, dat doet een mens erg goed. Samen met Eddy naar Town gegaan in de matatu, om voor hem een horloge te kopen, had ik hem beloofd.
Ook heeft hij een spijderman pop van mij gekregen, want ook deze wilde hij al heel lang hebben. Hem uiteindelijk weer netjes thuis afgezet en ook meteen de rest van de fam weer even gezien. Kate ook weer helemaal blij
en heb beloofd om nog eens een nachtje bij hun te komen slapen.

Woensdagavond een gesprek gehad met Bongo safari en Susan en ik hebben besloten om 20 t/m 23 oktober samen op safari te gaan. 3 meiden waar ik nu mee samen woon, zijn afgelopen week geweest en hebben
het echt reuze naar hun zin gehad. Veel dieren gespot en 3 van de bick 5. Leuke verblijfplaatsen om te overnachten, dus ben erg benieuwd, lodge of tent, is nog even afwachten wat we nou precies krijgen.
Vandaag zouden we naar Wasini eiland gaan met de gehele groep, maar omdat het weer zo slecht is gaat dit niet door en hebben we het verzet naar morgen. Op Wasini eiland gaan we namelijk snorkelen, varen, dolfijnen spotten en grotten bekijken.
Met dit rot weer, gaat dat alles dus niet lukken. Hopelijk hebben we morgen beter weer, want het is nu dus al meer dan een dikke week aan het regenen. Balen!

Nu ga ik mn Plu pakken en even naar een eetcafetje lopen met m'n medebewoners om wat te lunchen. Vanavond gaan we uit eten, omdat we afscheid gaan nemen van 3 meiden, zij vertekken woensdag.

Tot gauw weer liefs Wen

Reacties

Reacties

olivia

klinkt goed wen!!! jammer idd van de regen...hier is het inmiddels ook wat minder weer...
Maar dolfijnen, snorkelen en dan ook nog op safari!!!
veel plezier!!

Els Segeren

Hee wenske,

Echt heel tof al je verhalen te lezen en dat je het zo ongelooflijk naar je zin hebt.
Je verricht goed werk zeg, ze zullen daar wel heel blij met je zijn.
Kijk goed uit en geniet er nog even van!!
dikke x Els

Neef Jos

Ha wendy,

Geweldig om je verhalen te lezen! Mooi om ook foto's te kunnen zien! Heel veel succes verder!
Vandaag ga ik naar oma in Oosterbeek. Ik neem je verhalen mee... zodat ze die ook kan lezen!
'n Hollandse groet,
Neef Jos

karin de wildt

wat een mooi verhaaltje weer!!!zo bijzonder wat je daar doet echt respect wen ben heeeeel trots op jouw.
En wat n lieve schatjes die kindjes fijn dat je wat moois kan doen voor hun.
Wat lekker dat je ook nog hele mooie dingen kan zien zoals dolfijnen en lekker snorkelen en op safari lekker genieten hoor en oppassen natuurlijk.
Zet m op dikke smakkert van ons xxx

bob en lin

he wen,

volgens mij wel een hele ervaring daar, wel jammer dat het zoveel regent. maar geniet wel van alle bijzondere momenten en van de safari die je gaat maken echt heel gaaf hoor! leuk ook dat dat gezin zo enthousiast is. dat zal wel goed doen.

dikke x Bob en Lin

Tim

Wie weet waar Wendy woont,
Wendy woont wijd weg
Wie weet wat Wendy wil
Wendy wil wel werken
Wie weet wat Wendy wenst
Wendy wenst wonderen wereld

Jennifer

Hey lief,
Wat leuk om zo af en toe iets van je te horen.
Lang kennen we elkaar nog niet maar op deze manier kom ik er steeds meer achter wie Wendy is. :)
Geniet ervan!..ondanks de regen...Voordat je het weet is het weer voor voorbij. Iig leuk dat je het naar je zin hebt met de mensen om je heen en ben heel benieuwd hoe je avonturen zullen zijn met de dolfijnen en de safari die je zult gaan maken. Ik verheug me nu al op je volgende verhaal! Tot snel xxx

wenske

Bedankt weer voor jullie lieve berichtjes. Ik kan helaas niet iedereen iedere keer persoonlijk bedanken en reageren, maar vind het echt super tof. Ga nu mijn nieuwe verhaal schrijven.

Yvonne

Hi Wenske,

Wat heerlijk om weer een verslag van je te lezen.
Elke keer weer leuk.

Ik merk dat je naast het les geven gelukkig toch ook tijd hebt om wat van het land te zien, natuurlijk altijd te weinig, maar toch.

Volgende keer vrijwilligerswerk in het binnenland van Suriname?
Ik weet zeker dat je hier ook hele mooie dingen kunt doen. En de mensen en de natuur zijn hier prachtig!

Dikke knuffel
Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood