wenske-goes-Kenia.reismee.nl

inzamelingsactie!

Eindelijk wat meer nieuws over de inzamelingsactie die ik ben gestartin Nederland. Al met al heb (dankzijeenhoopvan jullie) 1700 euro opgehaald, maar dit bedrag staat nog niet helemaal vast. Er zijn nog wat mensen die nog willen storten, maar is nog onzeker. Wat zeker is, is dat we een hoop kinderen heel erg blij kunnen gaan maken!!

De afgelopen 3 wekenheb ik wat geobserveerd en geinformeerdop mijn schooltje en bij verschillende projecten van doingoood. Nu weet ik een beetje wat ze echt nodig hebben en waar ik ons geld aan uit wil geven. Nu weet ik in ieder geval zeker, dat het naar iets goeds toegaat en kan he met mijn eigen ogen zien en foto´s maken voor jullie. Dan weet iedereen waar zijn geld naar toe gaat. Een groot gedeelte wil ik doneren aan mijn school. Er zijn bijvoorbeeld een hoop leerlingen die in een uniform rondlopen, waar behoorlijk wat gaten en flekken inzitten en echt toe zijn aan nieuwe, want ze lopen hier elke dag in en is echt zielig. Een hoop leerlingen leren met bijv. 3 kinderen uit 1 boek, niet echt handig, dus ga een aantal boeken voor een hoop leerlingen bestellen. In de keuken maken ze eten voor honderden kinderen, maar ze hebben een tekort aan borden en bekers. Verder is er nog een hoop lesmateriaal nodig en gaan we maandag kijken, wat er nog meer nodig is. Ik heb de school niet verteld hoeveel geld ik heb, maar dat ik een lijstje wil hebben wat hun denken dat nodig is en wat ik denk dat nodig is, zodat ik daaruit kan kiezen.

Ook wil ik een bedrag doneren aan een ander schooltje waar ik een keer ben geweest en van de week nog een keer heen ga. Dit is de Vilwakwe school. Dit is een schooltje, wat niet bestaat uit gebouwen, maar uit muurtjes met een golfplatendak en dus erg primitief. De mensen leeraren daar zijn onwijs lief en gastvrij. Ze zijn hier een avond komen eten, omdat ook 1 van onze vrijwilligers van doingoood daar heeft gewerkt. Hun hebben het geld hart nodig en ik weet dat het bij hun ook in goede handen is.

Ten slot wil ik graag nog een donatie doen aan een ander project Bless Camp. Dit is een dorp waar lepra patienten wonen. Ook hier zit een schooltje, maar dit is nog niet af. Hier zijn ze hard mee bezig, maar het zit financieel niet mee. Ik ga hier maandag de 29e naar toe en zal dan kijken hoeveel ik aan hun kan en wil doneren.

Ik houd jullie weer op de hoogte, hoop dat het tot nu toe al een beetje duidelijk is.

Groetjes!!

Reacties

Reacties

Anneke @Doingoood foundation

Hoi Wendy,

Zojuist heb ikje een mail gestuurd naar je hotmail adres. Lees je die ook in Kenia? Hoor het graag van je.
Veel plezier nog! Leuk dat je ook in BC gaat kijken! Als je Barack ziet, doe hem maar de groeten.
Met groet, Anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood