wenske-goes-Kenia.reismee.nl

Vilwakwe school, forum meiden.

Ik was van de week op een schooltje, Vilwakwe. Dit is de school waar ik/wij 600 euro aan heb gedoneerd, zodat ze hun schoolbanken kunnen halen voor de kindergarden groepen. Zij zitten nu namelijk op de grond, zie foto's. Hier zijn ze erg blij mee!

Wat mij heel erg heeft geraakt, is de meiden groep die ze daar hebben. Deze meiden hebben namelijk een forum gevormd. In dit forum leren ze assertief te worden, om te gaan met hun vrouwelijke klachten, omgang voorbehoedsmiddelen, Soa's enz. Voor juist deze meiden is dit erg belangrijk, omdat er in de gezinnen veel misbruik voorkomt. Er zijn helaas een hoop meiden, die samen met stiefvader en zusjes, broertjes in een kamer slapen. Het komt vaak voor dat bijv. stiefvader dronken thuis komt en ze door hun stoefvader worden verkracht. Dit is echt zo erg om te horen. Ook van buitenaf schijnt het vaak te gebeuren, maar ook door eventueel je grote broer of stiefbroer. Het is goed om te zien, dat de meiden dit bespreekbaar kunnen maken in hun forum groep en ze duidelijk mee krijgen wat wel en niet goed en normaal is. Ik was helemaal weg van die meiden en heb ze allemaal een hele dikke knuffel gegeven en meerdere malen aangegeven dat het echt super is wat ze doen, ook tegen de leeraren. Was echt zo mooi om te zien. heb een filmpje gemaakt waarin ze laten zien hoe ze voor zichzelf op komen, door middel van rollenspellen, zingen en dansen, echt mooi. Hoop hem gauw een keer aan jullie te laten zien.

Zo, dat wilde ik even kwijt. Voor deze meiden, zou ik graag in de toekomst nog wat willen betekenen. Wat weet ik niet precies, maar ga ik uitzoeken.

Veel liefs Wendy

Reacties

Reacties

ruth

Tjee Wendy wat een verhaal! Heb er geen andere woorden voor...wil graag helpen met de toekomst van deze meiden!! Succes nog..Ruth

Jennifer

Wow Wat heftig lijkt mij dit om mee te maken. Al die emoties etc...Succes met de rest wat nog komen gaat! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood